POND's BLOG

Let's enjoy studying English together!!!

刺激。

 

刺激。

自分に甘いところがある。
それを痛感する出来事があった。

僕は1月にオーストラリアに
旅立つ予定だ。
なのに、まだまだ英語は話せないし、聞き取りも上手じゃない。

今日ある女性にあった。
彼女は海外に行く予定もないのに独学で英語を学び、
羨ましいと僕に言った。

僕はその時、
悔しいと思った。

彼女は学ぶ機会を自ら作り目標を立ててコツコツとやってきたに違いない。

ただ、年齢や国外のルールから
いきたくてもいけない状況であるため、国内でできることをしている。

彼女に対して、嫌味か?と思ったのは俺自身に力がなく
図星をつかれたからだった。

俺はまだまだ自分に甘い。
環境が人を変える。
特に俺は。

 

Stimulation

I have a thing sweet to myself.
Today,I got experience it was realized me.

I’m gonna go to Aus in January.
But I can’t speak English still and be good at listening it.

I met a women today.
She doesn’t have plan to foreign countries,however she is diligent and learning English than me.
And she said me
“I envy you”.

When I listened that,I was regrettable.

She made chance by herself to learn English and walked alone to goal for speaking English.
She must be got effort every day…

Even if she wanna go to other countries,she doesn’t have right…

Against her,I thought “what a sarcastic!!!”.
But it was situations that I don’t have English skills and was hit it…

I was so sweet…
I wanna go to different place to change mind.
Especially me…