POND's BLOG

Let's enjoy studying English together!!!

努力の仕方📓

 

努力の方法。

僕は努力が苦手だ。
継続力もないし
何か勉強するための活力を
見出すことも得意ではない。

しかしそんな僕が
20キロのダイエットに成功し
毎日ブログを書き続けている。

今回のブログは
「努力嫌いな人の努力の仕方」
について。

努力ができるのも才能だ。

よく聞く言葉だ。
僕もそう思う。

しかしこれは努力ができる才能を持ってないから努力しない。
という言い訳にしてはいけないと思う。

僕はその人にあった努力の仕方。
が必ずあると思う。

僕の場合、
なにかをしよう!と思うが
なかなか体がうごかない。

例えば英語の勉強をしよう
としても机に座って
ボールペンを持ち
ノートに書き込む勉強は
1時間も続かない。

そこで考えた。
努力の仕方を変える。
大切なのは努力を無闇にするのではなく自分に合った努力の方法を見つけることだった。

普段からその方法は
ブログに書いていたので
ぜひ参考にしてみてね👍

 

How to make effort😊

I hate to make effort.
I can’t continue doing anything and be good at acting aggressively.

Although such me,it was success to diet -20kg weight and continue writing blog.

This blog is about
“How to make effort by hating to make effort”.

I often hear that
“Making effort is talent.”.
I think so too.

But I think that must not make an excuse not to have this talent.

I surely have it to suit the person.

In my case,I don’t act what do I do.

For example,if I learn English,I can’t continue sitting my desk just an hour.

Therefore I change how to make effort.
It is the most important to find me suit myself.

I usually write how to do them.
So please refer to it!!!