POND's BLOG

Let's enjoy studying English together!!!

喜び

 

人の喜ぶ顔🥸

僕は人の喜んでいる顔が好き。
毎年親友の誕生日には
出し物を作り披露する。

家族旅行に行った時は
動画を作る。

そんなことを思ったのは
祖父母の教えからであった。

僕の祖父母は人を喜ばせる。
商売人ということもあり
人を大切にする。

毎年2回は祖父母、僕の家族
従兄弟の家族。
大人数を連れて旅行に連れて行ってもらっていた。

もちろんお金は
全て祖父母が持つ。

これからもずっと家族が
幸せであるように
毎年会う機会を
与えてくれたのだった。

そんなじいちゃんばあちゃんの
孫として生まれたことは
僕の誇りだ。

これからも祖父母のような
生き方を目指していきたい。

 

People’s happy face😊

I wanna make you happy!!!
I held surprised project at my best friend’s birthday every year.

When I traveled with my fam,
I make up video.

Thinking about it,
I learned from my grandpa.

They make people happy!!!!
Because they are merchants now!!!
It is important for them to do it!!!

I get them travel with them,my fam and cousins fam two times every years.

Of course,they payed all money…

They give us to meet chance,and want us to keep touching!!!

I proud them!!!

I wanna aim their life and thinking!!!