POND's BLOG

Let's enjoy studying English together!!!

ブログの書き方〜俺流〜

 

ブログの作り方。

ブログを書き出してから約半年。
毎日投稿を続けてきて
YouTuberの凄さに気づく。

だいたい1記事出来上がるのに
30分前後かかっているのだが
それでも毎日続けることは
意外に大変だ。

1番大変なのが内容。
記事をどういう内容で書くのか日々考えながら生活しているのだが、なかなか記事にすることが難しい日もある。

そんな僕が記事を作るために
思いついたことは

「視点を変える」ことだ。

自分にとってはさみしかったりつらかったりする話が
実は他人からしてみれば
しょうもなく笑えたりもする。

そんな客観的な視点を時に使い分けることが大切だと感じた。

ラッパーではないが
僕の記事は痛みが伴う。
しかしそれは時に
誰かを笑わせる。

これからもいろんな視点を持って記事を書いていきたい。

 

How to make Blog!!!

I have written my blog for 6 months!!!
I post it everyday,
Then I realize to amazing of Yutuber.

I take about 30 minutes to write it every time.
However,It is hard for me…

The most hard thing is contents.
I live with thinking what to write it,there is the day that it is difficult to make an article…

I was able to learn to keep writing it,and I realized that
“Changing sight”!!!

It is sad and bad for me to do experiences,but it is happy and laughing for you!!!

I felt it is sometimes important to change sight!!!

I’m not rapper,my blog accompanies pains.
But it sometimes makes you laugh!!!

I will write the blog with having a various sights!!!