POND's BLOG

Let's enjoy studying English together!!!

職場でのこと

 

職場でのこと。😊

今日はなんかいいことがあった。

職場にポスとボスの奥さんとその子どもたちが
今日いたのだが、

仕事中に子どもたちが家に帰りたいと言い出した。

めっちゃ忙しかったので
ボスの奥さんと子どもたちは
なかなか帰れずにいた。

そんな中、その子たちが駄々を捏ねてるなーって思ったので
俺のこと手伝ってーーー
って聞いてみたら
笑顔でいいよー!って
答えてくれた。

洗い物を一緒にやって
食器を元の場所に戻して
お皿を運んでくれて
小学生なのに
なかなかの腕前だった。

彼らは人見知りで
あんまり話してくれなかったのだが
今日帰る時、

ゆーと!!!
ばいばい!!!
って手を振ってくれた。

子どもたちの純粋な笑顔。
なんかいい気分になった。

 

Today about work place👍

Today,I had a good things for me.

My boss,his wife and their children were in the work place.
When we were working,the children said I wanna go back home right now.

It was too much busy,so they couldn’t.

In that,the children whined I was sure,so I said
“Could you give me hands???”
They said “Sure”

We washed,brought dishes,and so on together.
They are still elementary school students.
But so great.

They are so shy,until today
I couldn’t talk to them a lots.
But when they left there,
They said
“Yuto!!!Bye!!!!”
And waved hands.

I felt so great!!!!!!!!

 

明日やること
ボランティア
買い物
料理
英語の勉強
仕事

今日覚えた単語
Bring into 持ち込まれる
What a relief
なんて安心感なんだ
Whine 駄々をこねる
Whose bag is this???
このバックだれの?
Aisle アイル 通路
Could you get in this line
列に並んでください