POND's BLOG

Let's enjoy studying English together!!!

兄貴🙋‍♂️

 

兄貴🙋‍♂️

僕にはお兄ちゃんがいる。
小さい頃、正直嫌いだった。
年子だったせいか
兄弟というよりはライバル。
何かを比較される対象だったからだ。

野球が俺より上手く
運動神経も俺より良い。
身長も俺より高い。
一歩先を行くお兄ちゃんが
どこか羨ましかったのかもしれない。

そんな兄貴は今福島にいて
年に数回ほどしか
会わなくなっていた。

年末年始に帰ってきても
地元の友達と遊んでいて
あまり話せないかなーっと
思っていたら
おもむろに俺の部屋に入ってきて
朝の4時まで語り明かした。

昨日家族でご飯を食べて
兄貴をお見送りをした時に
「頑張ってこいよ👍」
と言われ、お金を渡された。

小さい頃から追いかけた背中は
今でも憧れのままの背中だった。

俺も戦ってくるから
頑張れよ兄貴。
びがっぷ!!!!!!

 

My bro😊

I have a older bro.
When I was childhood,I hated him…
I thought he isn’t my bro,but he is rival!!!!!
Because I compared to him…

He is good at playing baseball than me and physical ability too.
His highest is about 175,
My highest is about 168.
Maybe I envied him that he gets all than me…

Now he lives in Fukushima,we were not able to meet only sometimes.

When he came back recently,
he hang out with him friends,so I thought can’t talk with him.
But he came in my room,we had been talking for 5 hours.

Yesterday,I went to eat dinner,
and went to see off him.
He said “Have a good journey”
and gave me money.

The back is so cool just like that time.

I’m going try!!!!
So you too!!!!!!!!
Big up my bro!!!!!👍