POND's BLOG

Let's enjoy studying English together!!!

厄年はほんとに厄年なのか📝

 

厄年はほんとに厄年なのか。

今年はほんとに厄年だったっていう人多かったんだよねー
とある友達に言われた。

昨年僕たちは
本厄だったのだが、
振り返ってみると素晴らしい1年
だった。

人は都合の良いよりどころを探す
事故を起こしてしまった人
大切なものを無くしてしまったこと

最悪なことは厄年のせいでも
運が悪かったせいでもなく
全てはどこに視点を
持って来ているか。

必ずよかったこともある。
人は良かったことより悪かっこと
いいところより悪いとこを
印象に思いがちだ。

良かったことに目を向けて
良い1年と思えるように
していきたいー!👍

 

Unlucky year is bad year,right!?

This year,my friend said “there are a.lot of people this year is bad…..”.

Last year,my generation is unlucky year,but I returned back this year is excellent!!!

Human beings basically looked for bad things than good them.

The most bad things are not bad year and unlucky,the most important thing is what to look.

Throughout this year,
you must have a few good chances!!!!
The impression tend to look bad than good.

I wanna look good things!!!!!