初対面打ち解けテクニック🤩
初対面の人と打ち解けるテクニック😊
僕はキャディーの
仕事をしている。
勿論毎回違うお客さまを
おもてなしするわけだが、
私は全員の顔と
名前を一致させて
初めからお名前で
呼ぶことを心がけている。
心理学のテクニックらしいが
名前で人を呼ぶと信頼が生まれるそうだ!
お客さま!と単に呼ぶのではなく、その人その人に合わせた
お名前と声かけをすることで
信頼が生まれ、
話しやすくなる!
身をもって名前を覚えることが
重要だと感じた😊
これからもどんな現場でも
初対面の人の名前を覚えることを大切にしよう
The technic is that ice breaks first meeting.
I work for caddy.
You know that I care difference customers every time.
I always cherish to remember names of all customers.
And I surely call name of them!
This is the technic of psychology!!!
It makes good relationships to call names.
I don’t just call “Customers”,
I call out “customer’s name and words”.
That is important for caddy working.
I felt that when I call their name,I unravel them.
I think should remember names them.
And I gonna do it from now on.